Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tekla vs Advance steel
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Tekla Structures
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ynio
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:46, 17 Wrz 2020    Temat postu:

Planuję przesiadkę z Bocada na Teklę tej jesieni to zapytam co to jest duży model - jaki tonaż?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pebeusz
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 134
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:53, 17 Wrz 2020    Temat postu:

Tekla w modelach działa szybko. I nawet jako tako na multi-user 3-4 osoby. Nawet sporo modeli referencyjnych jej aż tak nie zamula (najszybciej chodzą DGN'y).

No ale mamy dobre kompy w miarę.

Problem zaczyna robić się przy rysunkach większych elementów wysyłkowych (tzn mających dużo part'ów) i zwłaszcza na rysunkach montażowych jak pracujesz na dysku sieciowym lub multi-user. Wtedy naprawdę potrafi zamulić.

Jeśli chodzi o większą odległość od punktu 0,0,0 to przede wszystkim problem u nas objawił się w tym, że potrafiły elementy "znikać" jeśli chodzi o ich wyświetlanie. Trzeba było oddalić, przybliżyć, obrócić itp. Zwłaszcza dotyczyło to śrub.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paireks
Aktywny Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:28, 17 Wrz 2020    Temat postu:

Problem z modelami oddalonymi daleko od origina (głównego układu współrzędnych) dotyczy wszystkich programów CADów i nie tylko CADów ale również np. silników do gier. Związane jest to z dokładnością liczb zmiennoprzecinkowych. Komputery przechowują i wykonują obliczenia na skończenie dokładnych liczbach, im dalej nasz model jest oddalony tym obliczenia mogą być wykonywane dłużej i mogą być coraz mniej precyzyjne, co może się objawiać źle renderowanymi modelami lub innymi błędami.

Tekla radzi sobie świetnie z ogromnymi modelami. AS możliwe że działa wolniej przez to, że jest rozszerzeniem AutoCADa (trzeba byłoby zapytać programistów AS). Podobno przy dużych modelach dobrze też działa CATIA (też bardzo wysoka półka cenowa). No i też trzeba wiedzieć, że budowlane CADy to wąski dział wszystkich CADów, które na tle pozostałych często wypadają blado, ale pozostałe nie mają często opcji wstawienia jednym przyciskiem śruby, eksportu do IFC itp. co wyklucza je w oczach konstruktorów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stanislove
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 1968
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 103 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 20:35, 17 Wrz 2020    Temat postu:

Tekla jeżeli chodzi o szybkość działania w modelu nie ma sobie równych. Sam program (mam wersję 21) uruchamia mi się szybciej niż aktualny Autocad Wink.

Uruchomiłem jakiś stary model pomostów - 45.000 elementów (ponad 320 ton profili). Ze śrubami i spoinami ponad 120.000 elementów. Nawet z włączonymi wszystkimi elementami na wyświetlanie Exact da się modelem (prawie) płynnie obracać mając na ekranie wszystkie 120.000 elementów. Wystarczy zbliżyć odrobinę, by ograniczyć liczbę elementów do 2000-3000 na ekranie i płynność jest jakby dopiero zaczynało się pracę.

Wyświetlanie elementów (profili, śrub, spoin, elementów w komponentach) można tak dopasować, że praktycznie nie odczuwa się żadnych zwolnień. Do tego można ustawić dowolną liczbę widoków, które np. ograniczają widoczność po osiach etc. i tak naprawdę nie ma ograniczenia wielkości modelu, by nie dało się wygodnie i płynnie pracować.

Trzeba się nauczyć na takich modelach pracować. Zrobienie modelu na kilkanaście tysięcy elementów i puszczenie numerowania na koniec, to zabójstwo dla nerwów. Trzeba się nauczyć odpowiednio etapować pracę i filtrować elementy.

A rysunki potrafią trwać bardzo długo, z tym się nie da spierać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ynio
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:46, 17 Wrz 2020    Temat postu:

Mam obecnie model na jakieś 1000 ton - i Bocad zmula niemiłosiernie.
Zwłaszcza odświeżanie widoków w nietypowych przekrojach obiektu - pod nietypowym kątem w stosunku do siatki głównej (widok wraz ze spoinami i śrubami)

Taki nietypowy przekrój generuje czasem 5-10 minut


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ynio dnia Czw 21:47, 17 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tokkotai
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 750
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:43, 18 Wrz 2020    Temat postu:

ynio napisał:
Mam obecnie model na jakieś 1000 ton - i Bocad zmula niemiłosiernie.
Zwłaszcza odświeżanie widoków w nietypowych przekrojach obiektu - pod nietypowym kątem w stosunku do siatki głównej (widok wraz ze spoinami i śrubami)

Taki nietypowy przekrój generuje czasem 5-10 minut


Pracowałem w obu programach i mogę coś na ten temat powiedzieć.
TS używa bardzo zaawansowanego silnika opartego na systemie OpenGL, dodatkowo używa dynamicznej zmiany jakości wyświetlanych elementów co znacząco przyspiesza pracę. No i najważniejsze, w pamięci komputera są tylko podstawowe informacje dotyczące wyświetlanych elementów jak ( początek, koniec, ugięcie czy zniekształcenie, rozstaw elementów, przekrój oraz kąt obrotu) reszta jak przystało na system OpenGL jest załatwiana przez autorski silnik graficzny Tekli co w porównaniu do REVIT'a powoduje, że w swoich zastosowaniach Tekla jest rakietą, ale jednocześnie brak mu takich możliwości jaki daje oprogramowanie dla inżynierów mechaników. Co np. w dzisiejszej mojej pracy całkowicie wyklucza użycie Tekli ( Fasady stalowe, aluminiowe , aluminiowe z wkładkami ze stali, specjalne profile okienno-drzwiowe, no i różne kombinacje wielowarstwowych szyb jedno, czy kilku-komorowych z różnymi kształtami uszczelek czy kanałów odprowadzających kondensaty czy wodę opadową.)

Bocad, cóż do wersji 21 pro Bocad był w kulturze pracy na poziomie stareńkiego X-steel'a 5.4 na którym zaczynałem przygodę z systemami Tekli i jeżeli ktokolwiek miał X-steela 5.4 czy 5.4.5 to przejścia na Bocad'a jest jak praca ze starym dobrym, acz stanowczo podstarzałym już znajomym. Da się zrobić halę do 10k elementów głównych, ale nie jest to już przyjemność tylko ciągła walka i czekanie na ciągłe odświeżanie widoków. No i brakuje możliwości prostego i wygodnego robienia rzutów pod innymi kątami niż prostopadłe do elementów co zostało już wprowadzone w X-steel'u od wersji 8, czy 9. Do aktualnych użytkowników Bocad'a czy Bocad dalej jedzie na starych dobrych bibliotekach graficznych rodem z X-windowsa?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tokkotai dnia Pią 9:46, 18 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
an.pas
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:36, 01 Paź 2020    Temat postu:

Wychodzi na to, że decha kreślarska niczego nie zastąpi...Smile
Analizował ktoś z Was Prota?
Jak wejdzie na rynek konkurencja Tekli to zmienią cenę i zasady sprzedaży, kwestia czasu. Turcy depczą im po piętach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tokkotai
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 750
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:40, 02 Paź 2020    Temat postu:

Opłaca Ci się uczyć następnego programu?
Tak tylko pytam, bo miałem kontakt z innymi tworami Tureckich programistów i nie byłem nimi zachwycony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Tekla Structures Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin