|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
burczynski
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 520
Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żary
|
Wysłany: Pon 21:42, 26 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
do konrad88nj
Z wielu odcinków da się stworzyć jeden superpręt, jeśli jest to potrzebne np. do analizy normowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzech
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 243
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:49, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Czytając o tych węzłach (kompatybilnych) widzę że to wspaniałe narzędzie
tyle tylko, widze ze warunkiem jest aby pręty były w jednej płaszczyźnie
Co w wypadku jeśli przyłożymy obciążenie z połaci dachu jakąś okładziną?
Przecież wtedy obciążymy zarówno krokwie jak i płatew na jej długości a nie punktowo.
Podobnie jest z płatwiami- dźwigarami.
Jak Wy do tego podchodzicie? obciążacie same pręty czy może jeszcze inaczej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
burczynski
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 520
Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żary
|
Wysłany: Wto 14:05, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Należy użyć okładziny jednokierunkowej z odpowiednio zdefiniowanym kierunkiem, wtedy obciążenie zostanie przyłożone jedynie do krokwi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciapek
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: spod Tater
|
Wysłany: Śro 10:10, 20 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
grzech napisał: | Czytając o tych węzłach (kompatybilnych) widzę że to wspaniałe narzędzie
tyle tylko, widze ze warunkiem jest aby pręty były w jednej płaszczyźnie |
Skąd taki wniosek? Nie ma takiego ograniczenia, węzłem kompatybilnym możesz powiązać dowolne węzły w przestrzeni modelu.
grzech napisał: | Co w wypadku jeśli przyłożymy obciążenie z połaci dachu jakąś okładziną?
Przecież wtedy obciążymy zarówno krokwie jak i płatew na jej długości a nie punktowo.
Podobnie jest z płatwiami- dźwigarami.
Jak Wy do tego podchodzicie? obciążacie same pręty czy może jeszcze inaczej? |
Poza kierunkeim rozkładu z okładziny o którym pisze burczynski masz narzędzie które pozwala Ci wprost wybrac prety które mają przejmowac obciązenie (cechy dodatkowe > Rozkład obciążeń-opcje).
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzech
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 243
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:15, 20 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie sprawdzam sobie jak działa to jednokierunkowe obciążenie
[link widoczny dla zalogowanych]
wychodzi że rokuje pozytywnie :)
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Istnieje możliwość wybrania obiektów, które leżą w płaszczyźnie okładziny (lub panelu z wybranym rozkładem kopertowym w modelu obliczeniowym), a nie będą przenosić obciążenia. W rzeczywistej konstrukcji mogą to być np. elementy stężenia dachowego, które nie przenoszą obciążenia przekazywanego przez pokrycie. Obiekty mogą być wybrane na dwa sposoby:
•używając opcji znajdujących się w oknie Inspektora: we właściwościach obiektu (pręt lub panel), w pozycji Rozkład kopertowy można wybrać opcję Uwzględnij (obiekt będzie przenosił obciążenia) lub Pomiń (obiekt nie będzie przenosił obciążenia)
•wykorzystując okno dialogowe Opcje rozkładu obciążenia wywoływanego z menu Obciążenia / Obciążenia specjalne / Opcje rozkładu kopertowego; obiekty z podanej listy prętów i paneli: •będą przenosiły obciążenia - po naciśnięciu przycisku Uwzględnij
•nie będą przenosić obciążenia - po naciśnięciu przycisku Pomiń.
Naciśnięcie przycisku (…) powoduje otwarcie okna dialogowego Selekcja. |
-------
Dziękuje Wam,
do tej pory tworzyłem jakieś dodatkowe pręty odsuwające płatwie od dźwigarów
mam nadzieje że teraz modelowanie konstrukcji będzie łatwiejsze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzech dnia Śro 11:29, 20 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzech
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 243
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 9:58, 22 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie mam problem :/
[link widoczny dla zalogowanych]
pozakładałem węzły kompatybilne (płatew-dzwigar)
wezły: bbbwww (zablokowane przemieszczenia, obrót zwolniony)
podczas obliczeń wyrzuca mi niestabilność (rodzaju 2) na kierunku RY
Niestabilność pojawia się w sześciu węzłach - pięć po jednej stronie hali
szósty po drugiej. Węzły sa na płatwiach kalenicowych.
(to też dziwne, bo konstrukcje odbijałem lustrzenie względem kalenicy)
Co może być powodem takich błędów?
Płatwie kręcą się wokół własnych osi X?
Może te wolne odcinki płatwi poza obrysem budynku?
edit: i dlaczego tylko sześć błędów, skoro tych węzłów jest o wiele więcej
a wszystkie połączenia modelowane były identycznie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzech dnia Pią 10:03, 22 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
burczynski
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 520
Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żary
|
Wysłany: Pią 10:10, 22 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dodaj trochę sztywności obrotowej do kompatybilności, bo na razie jest zerowa i generuje niestabilność z uwagi na obrót płatwi wokół ich własnych osi podłużnych.
Przy okazji - ja w trakcie budowania większych modeli wykonuję co jakiś czas kontrolne obliczenia dla ciężaru własnego. Łatwiej wtedy panować nad modelem i znaleźć przyczynę błędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzech
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 243
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:05, 22 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
model konstrukcji sprawdzany był dość często,
problemy pojawiają się przy tych węzłach - bez nich obliczenia sa poprawne
nie bardzo rozumiem w którym miejscu mam dodać tą sztywność, zapewne tu:
węzły stają się bbbeww
modelując takie węzły na połowie - liczy poprawnie
modelując je także na drugiej połaci - znów powstają błędy
tyle tylko że ja zakładam węzły kompatybilne w sposób automatyczny
(wskazując wezeł do którego dochodzą 4 pręty). Czy to dobre postępowanie?
Skąd program wie czy ja redukuje sztywność na obrót płatwi czy dźwigara?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
burczynski
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 520
Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żary
|
Wysłany: Pią 11:41, 22 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
grzech napisał: |
Skąd program wie czy ja redukuje sztywność na obrót płatwi czy dźwigara? |
Twój sposób postępowania na pierwszy rzut oka jest dobry. Wszystkie cztery elementy prętowe dochodzące do węzła muszą być oddzielnymi obiektami typu pręt. Węzłem kompatybilnym nie może być np. węzeł dodatkowy utworzony na niepodzielonym pręcie.
Program nie redukuje sztywności ani płatwi, ani dźwigara. Tworzy dodatkowy węzeł (slave) w miejscu istniejącego przed utworzeniem kompatybilności (master) i dodatkowy element skończony między węzłami master i slave. Sztywności tego właśnie dodatkowego elementu skończonego określasz w okienku, które pokazałeś w swoim ostatnim poście.
Sprawdź wzrokowo deformację dokładną po wykonaniu obliczeń, może jest jakaś niedokładność geometrii modelu i gdzieś nie ma odpowiedniego połączenia między elementami.
Ogólnie rzecz biorąc warto też się zastanowić nad sensem używania kompatybilności. Ta funkcjonalność bywa przydatna, ale jest nieco kłopotliwa w użyciu. Często jest tak, że sztywność rygla głównego na skręcanie jest nieduża i można przyjąć połączenie płatew-rygiel bez kompatybilności nie przekłamując wiele rzeczywistej pracy konstrukcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|