 |
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GMBh
Administrator
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 609
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 15:11, 26 Paź 2010 Temat postu: Projektowanie BIM w Revit Structure |
|
|
Na naszym forum jest już temat poświęcony programowi Revit.
W tym miejscu skupię się więc na współpracy między branżowej i wymianie danych z programami obliczeniowymi.
Na skutek szeroko zakrojonej akcji promocyjnej coraz więcej biur architektonicznych używa Revita. Co to oznacza dla projektanta konstrukcji ? Oczywiście ogromne ułatwienie pracy. Od ponad dwóch lat wszystkie projekty staram się wykonywać w tym pogramie. W chwili obecnej jego wdrożenie zaowocowało w naszym biurze przypieszeniem wykonywania przede wszystkim koncepcji i projektów budowlanych. Odpowiednie modelowanie (niestety potrzeba zdobyć dużo doświadczenia i wypracować odpowiednie schematy pracy) umożliwia bezproblemową integrację z Robotem i opracowanie dokumentacji (wymiarowania) do PB. Praca jest szczególnie opłacalna dla dużych tematów gdzie koncepcja np. rozstaw osi lub wysokość dachu itp. potrafi zmienić się na 1 tydzień przed terminem oddania projektu.
Wymiana danych z branżystami powinna odbywać się w formacie revita (rvt), jednak możliwy jest również import do IFC. W projekcie powinny być zawarte wszystkie informacje potrzebne do analizy statycznej, a więc również obciążenia tak aby nie było potrzeby uzupełniania danych w programach obliczeniowych (np. Robocie, Advance Design lub RFemie). Nowa wersja programu (2011) posiada takie narzędzia korekty modelu analitycznego, że naprawdę jest to możliwe. Wykonałem kilkanaście modeli złożonych konstrukcji stalowych, żelbetowych i drewnianych które bezproblemowo wysłałem do analizy w Robocie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GMBh dnia Wto 15:56, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senmil
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 2777
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Północ
|
Wysłany: Wto 20:10, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wspominasz o jednym, podstawowym minusie. Nie ma możliwości zapisu we wcześniejszej wersji, trzeba ciągle kupować subskrypcję. Przy wczytywaniu pliku ze starej wersji jest on najpierw automatycznie upgradowany do nowej wersji. Poza tym nigdy nie wiadomo co autodesk zaoferuje w nowej wersji programu, a na uwagi raczej nie reaguje i do pracy nad jakimś problemem zabiera się dopiero gdy się pod nim podpisze 100 tys. użytkowników :-/. Przykładowo przy przejściu z wersji 2009 na 2010 zmieniono całkowicie interface, zmieniono sposób generowania brył co było wyjątkowo niekorzystne i wielu użytkowników miało zastrzeżenia do takiego posunięcia. Plusów jest baaardzo dużo, ale to opiszę w osobnym temacie... Niemniej różnica w projektowaniu 2d i 3d (BIM) jest diametralna, można spokojnie powiedzieć, że rewolucyjna .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MR.RH
Forumowicz
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:02, 05 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jestem ciekaw skąd te informacje o podpisach 100 tys. użytkowników. Szczerze powiedziawszy wątpie żeby Autodesk specjalnie się przejmował użytkownikami, bo to ogromna firma obracająca niesamowitymi pieniędzmi nie dlatego że słuchają użytkowników tylko dlatego że mają duże udziały i dobry marketing. Niemniej jednak podobnie postępują wszyscy giganci - Microsoft dla przykładu, a jednak ludzie wolą to od darmowego Linuxa.
Rzecz w tym że każde nowe narzędzie wymaga nowego podejścia i zmiany nawyków, jest to głównym powodem do narzekania. Podobne prawidło się tu sprawdza, że nowe rozwiązania niosą nowe problemy, nic na to nie poradzimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nutsy999
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:58, 19 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witam, widzę że ostatni post pojawił się dość dawno ale może ktoś zechce podzielić się doświadczeniem:) Nasza firma poszukuje wielobranżowego oprogramowania BIM któro pozwoliłoby zarówno na pracę z konstrukcją, instalacjami jak i architekturą. Chciałbym zapytać czy jest jakaś alternatywa dla Revita? Czy znacie jeszcze jakieś programy które to umożliwiają?
Zachęcające na pewno jest to o czym mówi pierwszy post czyli popularność, i możliwość współpracy z robotem.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
józefbaka
Forumowicz
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:15, 19 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Cześć, jeśli nie REVIT to albo TEKLA bądź ADVANSE. Ja pracuję na TEKLI, po roku pracy, jestem rozczarowany, ale wynika to pewnie z słabej znajomości możliwości jakie podobno posiada. Pracuję głównie w stali, gdzie jest ok, ale w żelbecie jak to w żelbecie, słyszałem opinie, że słabo lepiej wypada ADVANSE. Denerwuje że jest dużo klikania, okienek. Taki zajebisty program, a żeby zrobić tabelkę rysunkową najłatwiej zrobić z poziomu AUTOCADa i podegrać do TEKLI. Wspomnę jeszcze o komponentach, które podobno są a jakby ich nie było, wyższa szkoła jazdy żeby je zrobić. No i cena jest zajebista
Nie wierzcie w słowa że wszystko jest bo to gówno prawda, aby sprzedać później mają w dupie. Ale tak jest... także przemyślcie sprawę dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tokkotai
Gość
|
Wysłany: Śro 11:18, 19 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Kurcze tabelka mu przeszkadza.
Trzeba mieć łeb i tabelka się sama robi.
Warto się nauczyć systemu ale to wymaga przejścia przeszkolenia. Polecam jednego z kolegów na tym forum. Robi konstrukcje żelbetowe i sam tworzy komponenty.
Systemy BIM są skomplikowane i niestety przystosowanie się do nich wymaga czasu i pieniędzy, ale jak już się wdrożyć do swojego systemu wtedy oszczędza się czas i pieniądze, oraz co najważniejsze nerwy i ewentualne odszkodowania na skutek błędów projektowych.
Zaletą TS jest jego od początku dobrze założona 3rój wymiarowość. Wadą jego pochodzenie od xsteela co przekłada się na pewne trudności w modelowaniu żelbetowych konstrukcji monolitycznych, ale prefabrykowane wychodzą bez problemu.
Zalety innych systemów są na pewno także widoczne, ale to wychodzi dopiero po czasie. Na razie np w revicie nie zauważyłem zalet, natomiast wadą jest pochodzenie od AUTOCADa. Działa zbyt wolno i nie sprawdza np. Pokrywania się zbrojenia co wychodzi potem na budowie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
józefbaka
Forumowicz
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:06, 19 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
tokkotai,
tak przeszkadza za 7160 EUR TS PRIMARY, 22 000 EUR TS FULL DETALING.
A to jest okej, jak była prezentacja to mówili że wszystko jest a tu proszę
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
budkate
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:24, 20 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Prawdziwym problemem programów 3D jest to, że generalnie słabo działają przy obiektach, do których tak naprawdę są potrzebne. Czyli o skomplikowanej, nietypowej geometrii. Ktoś kupuje Teklę, żeby robić żelbet na takim prostokątnym budyneczku jak z tego filmiku? No to chyba ma za dużo kasy. Natomiast 3D faktycznie by się przydało tam gdzie są różne nieregularne łuki, krzywe, ryzyko kolizji itp. Tylko ciekawe czy te wszystkie makra będą wtedy działać bez problemów Oj coś mi się wydaje że.... guzik No i dochodzimy do sedna - co komu po fajnych makrach, które działają w prostokątnych lub powtarzalnych elementach i geometriach? To tak jakby wystawić malucha do wyścigu F1 i jeszcze za niego zapłacić jak za bolid. No ok, przejedzie tylko pytanie czy taki miał być efekt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zilony
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:28, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
budkate napisał: | Prawdziwym problemem programów 3D jest to, że generalnie słabo działają przy obiektach, do których tak naprawdę są potrzebne. Czyli o skomplikowanej, nietypowej geometrii. Ktoś kupuje Teklę, żeby robić żelbet na takim prostokątnym budyneczku jak z tego filmiku? No to chyba ma za dużo kasy. Natomiast 3D faktycznie by się przydało tam gdzie są różne nieregularne łuki, krzywe, ryzyko kolizji itp. Tylko ciekawe czy te wszystkie makra będą wtedy działać bez problemów Oj coś mi się wydaje że.... guzik No i dochodzimy do sedna - co komu po fajnych makrach, które działają w prostokątnych lub powtarzalnych elementach i geometriach? To tak jakby wystawić malucha do wyścigu F1 i jeszcze za niego zapłacić jak za bolid. No ok, przejedzie tylko pytanie czy taki miał być efekt? |
W Tekli poradzisz sobie z dowolną nietypową geometrią, ponieważ jak tokkotai napisał mamy w niej dobrze założoną trójwymiarowość. Czyli pracujemy (modelujemy) cały czas w przestrzeni 3D. Dopiero później tworzymy z tego modelu rysunki. Podobnie pracuje Sketchup i dlatego na nim też pracujemy.
Z Revitem jest taki problem że tam się pracuje w 2D, tworząc dokumentację projektu, a model powstaje z boku. Stąd w nim jest kłopot aby ogarnąć nietypową geometrię.
Co do naszych makr, to powstały one aby usprawnić NAM pracę przy modelowaniu zbrojenia, czy to prostych brył gdzie kompleksowo załatwiamy zbrojenie, czy też trudniejszych gdzie niestety trzeba rozbić makro i poprawić w nietypowym miejscu. Tak czy siak jesteśmy do przodu z czasem. Podobna jest sytuacja z każdym innym makrem w Tekli.
Co do prostokątności budynku... co ja na to poradzę, taki projekt. Tekla nie ma dobrych makr do żelbetu nawet do prostokątnych brył. Uważasz, że poświęciliśmy ogrom czasu aby zrobić sobie komponenty dla sportu?
Efekt generalnie jest taki że:
- projekt z projektu jest wykonywany coraz szybciej,
- bryły i zbrojenie są w standardzie IFC o co domagają się nasi klienci: architekci i generalni wykonawcy.
Stąd myślę sobie że z tym maluchem i wyścigiem F1 to kolega zbytnio odjechał ale to już kolegi problem nie mój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tokkotai
Gość
|
Wysłany: Nie 23:42, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Najfajniejsze jest to, że nawet najbardziej skomplikowane makro robi się w miarę prosto. Jedyne czego potrzebujesz to minimum wiedzy o programowaniu.
Takie zbrojenie i makra jak przedstawił kol. Zilony robi się z grafiką w 2 do 3 dni. Bardziej skomplikowane w tydzień.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tokkotai
Gość
|
Wysłany: Nie 23:42, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dubel
Ostatnio zmieniony przez tokkotai dnia Nie 23:44, 23 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tokkotai
Gość
|
Wysłany: Nie 23:43, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dubel
Ostatnio zmieniony przez tokkotai dnia Nie 23:43, 23 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zilony
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:19, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
tokkotai napisał: | Najfajniejsze jest to, że nawet najbardziej skomplikowane makro robi się w miarę prosto. Jedyne czego potrzebujesz to minimum wiedzy o programowaniu.
Takie zbrojenie i makra jak przedstawił kol. Zilony robi się z grafiką w 2 do 3 dni. Bardziej skomplikowane w tydzień. |
To niemożliwe zrobić jedno w 2-3 dni... może dla kogoś kto siedzi tylko w tym to w 5 dni może by się wyrobił. Ale dochodzą jeszcze testy, poprawki itp.
Nasze makra były robione edytorem komponentów gdzie nie trzeba znać się na programowaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tokkotai
Gość
|
Wysłany: Pon 10:06, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
zilony napisał: | tokkotai napisał: | Najfajniejsze jest to, że nawet najbardziej skomplikowane makro robi się w miarę prosto. Jedyne czego potrzebujesz to minimum wiedzy o programowaniu.
Takie zbrojenie i makra jak przedstawił kol. Zilony robi się z grafiką w 2 do 3 dni. Bardziej skomplikowane w tydzień. |
To niemożliwe zrobić jedno w 2-3 dni... może dla kogoś kto siedzi tylko w tym to w 5 dni może by się wyrobił. Ale dochodzą jeszcze testy, poprawki itp.
Nasze makra były robione edytorem komponentów gdzie nie trzeba znać się na programowaniu  |
Znać się nie trzeba, ale się przydaje. Fajne jest to, że można podłączyć do edytora komponentów plik z Excela i wtedy da się zrobić prawdę skomplikowane komponenty.
Co do czasu to zrobienie szybkiego komponentu to 8 godzin roboty. Zrobienie na prawdę skomplikowanego składającego się z wielu podkomponentów zajmuje minimum 8 godzin na każdy komponent plus dodatkowo 8godzin na złączenie tego zgrabną całość plus ewentualnie od 8 do 24 godzin na dorobienie pliku graficznego z modułem wprowadzania danych sterujących.
W sumie komponenty są prawdziwą siłą TS.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tokkotai
Gość
|
Wysłany: Pon 10:29, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
zilony napisał: |
To niemożliwe zrobić jedno w 2-3 dni... może dla kogoś kto siedzi tylko w tym to w 5 dni może by się wyrobił. Ale dochodzą jeszcze testy, poprawki itp.
Nasze makra były robione edytorem komponentów gdzie nie trzeba znać się na programowaniu  |
Swego czasu miałem wolną rękę i pomoc rodowitego Fińczyka przy projektowaniu komponentów. Jednym z moich pomysłów było umożliwienie wbudowania w komponenty innych podkomponentów. Użycie Excela było przewidziane przez Teklę oy od początku. Podstawą każdego użytkownika jest nauczenie się korzystania z makr i inteligentnych komponentów. Bez tego TS nie różni się od innych Bimowskich programów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|