|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
an.pas
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:14, 09 Lis 2011 Temat postu: Oprogramowanie komputerowe - wady programu |
|
|
Czy ktoś się zastawiał na tematem wad programów komputerowych, nie ukrywam, że do napisania tego skłoniła mnie praca w RCAD stal.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adam_47
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 1007
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:55, 09 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Tak.
Nie ma żadnych szans uzyskania zadośćuczynienia za szkody powstałe w wyniku wadliwego działania oprogramowania komputerowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAM
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 920
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:12, 09 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Niestety adam masz racje. Kazda firma ktora dostarcza oprogramowanie ucieka od odpowiedzialnosci. W kilku programach juz znalazlem bledy i pewnie jeszcze nie raz sie to powtorzy, niestety.
Niekiedy, ale bardzo rzadko spotykam sie iz firma ktora dostarcza rozwiazanie systemowe z obliczeniowymi daje gwarancje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
an.pas
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:02, 09 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Chodzi nie tylko o błedy, ale też o samo działanie niektórych funkcji.
Powinno działać, a nie działa, albo działa niepełnie, albo program nagle zrobi coś z czym serwis sobie nie radzi i proponuje zrobienie modelu od nowa - czyli jak było w moim przypasku strata kilku dni. Napisałem do dystybutora, do Pani, która zachwala program, co ona na to, ale jakoś nie kwapi się do odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAM
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 920
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:15, 09 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Najczesciej programy pisza informatycy, sprawdzaja inzynierowie (nie zawsze z praktycznym doswiadczeniem). To tez sa ludzie. Bledy byly, sa i beda. Coz ta Pani moze odpowiedziec? Ona raczej nie ma pojecia jak wyglada proces pisania programu i pewnie nigdy nie byla zaangazoawana w jego sprwdzanie. Kazdy sprzedawca swoj towar chwali, gdyz z tego zyje a zycie weryfikuje na ile dobry on jest. Jesli cos nie dziala w programie jak powinno to najczesciej dostaje uzasadnienie dlaczego tak jest badz odpowiedz iz przy aktualizacji blad zostanie usuniety. Niestety czesto konczy sie na recznym sprawdzeniu i przy skomplikownym zagadnieniu na inzynierskiej ocenie bazujac na doswiadczeniu swoim i innych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ryba
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 7:23, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Każdy towar może mieć ukryte błędy, mnie jednak zastanawia fakt że firmy nie informują kupujących o wadach już stwierdzonych – jak to się ma do ochrony konsumenta. Chociaż sprawa się pewnie jeszcze skomplikuje jeśli zauważę że w 99% przypadków zakup oprogramowania nie podlega pod prawo konsumenckie ponieważ odbywa się pomiędzy firmami.
Czy nie uważacie że dystrybutor powinien udostępniać listę zgłoszonych i potwierdzonych błędów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciapek
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: spod Tater
|
Wysłany: Czw 8:52, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Zdaje się że przy ostatniej instalce ARSA dalo się znaleźć dokument z tytułem w stylu "Known issues' z opisanymi występującymi błedami (czy wszystkimi? - wątpie - napewno bez tych których jeszcze nie byli swiadomi:)). Nigdy nie zauważyłem tego przy poprzednich wersjach - byc może było również.
ryba napisał: | Czy nie uważacie że dystrybutor powinien udostępniać listę zgłoszonych i potwierdzonych błędów ? |
Dystrybutor pewnie i udostępnił by taką listę jeżeli dostanie ją od producenta oprogramowania - idziemy więc dalej - czy producent ma ochotę się chwalić swoimi niedociągnieciami. Przypuszczalnie nie, bo nie jest to w jego interesie, a że nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem i nie musi słuchac "żali" to tym bardzie wisi mu to u d.....
Inaczej miałaby się sprawa gdyby sprzedaż była 'direct' od producenta, co kilka firm w Polsce reprezentuje, tam faktycznie tego typu list można by słusznie oczekiwać.
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NoOne3
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:19, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od polityki firmy, oraz tego w jakiej "fazie użytkowej" znajduje się program.
Duże firmy zazwyczaj nie pozwalają sobie na brak profesjonalizmu i im większa jest firma i im więcej zarabia tym większe pieniądze za tym stoją. Np. Autodesk oprócz pracy nad kolejnymi wersjami oprogramowania wypuszcza też darmowe łatki zbierane co jakiś czas w ServicePacki i utrzymuje [link widoczny dla zalogowanych].
W przypadku mniejszych firm jest różnie, ale nawet niewielkie polskie firmy potrafią sobie z tym radzić, przynajmniej dopóki program jest "żywy" i powstają jego kolejne wersje.
Czasem aktualizacja wiąże się z dodatkową opłatą, albo koniecznością wykupienia dodatkowej usługi, za abonamentem.
A z punktu widzenia prawa? Wszystko napisane jest zazwyczaj w nigdy nieczytanych licencjach wyświetlających się przy instalacji i sprowadza się zazwyczaj do tego, że program kupujemy "as is", a ewentualne poprawki, czy pomoc to dobra wola producenta.
Czy producent powinien martwić się o klientów? Powinien. Czy jest jakiś sposób żeby go zmusić? Myślę że nie ma. Ale jeśli zadba, to wrócą i nie pójdą do konkurencji (o ile taka jest). Ot, wolny rynek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NoOne3 dnia Wto 9:44, 30 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamild
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1575
Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:26, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Tutaj nie chodzi o jakies ukryte bledy czy inne podobne nieprzewidzanie trudnosci. W ktorej wersji ASD byla ikona makra rozkladu platwi ktore po prostu NIE DZIALALO. I co wtedy? Kupilem program, ikona jest, w pliku pomocy jest opis dzialania, a nie dziala. Czy to jest wada przez ktora moge zwrocic program jako niezgody z umowa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zark_7
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:21, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Temat dawno już nie poruszany ale zgadzam z powyższymi opisami na forum o błędach programu ASD stal. Co do rozkładu płatwi trzeba było wgrywać aktualizacje, pamiętam ile się namęczyłem jako początkujący użytkownik żeby opanować program w którym po prostu nie działało wiele funkcji. Np. w wersji 2011, przy opisywaniu otworów podaje średnice śrub, a nie otworów. Chcąc zmienić /modyfikować/ samemu w opcjach to znikają opisy i nie ma ich wcale, a wiem że w poprzedniej wersji ta funkcja działała prawidłowo. Wspomnę jeszcze że kiedyś w wersji 2009, przy słupie miałem blachy do stężeń to na jednym widoku z boku były blachy na drugim ich nie było. Inny przykład, przy wykonywaniu ramy poprowadziłem wymiar przekątnej, który sie nie zgadzał z wykonana ramą, po otwarciu w nowej wersji /wtedy chyba 2010/ okazało się że to był za krótki o kilkadziesiąt centymetrów. Wysyłanie plików, zgłaszanie błędów do PROCAD w ramach subskrypcji zakończyło się bez odpowiedzi lub przedstawiciel odpowiadał że trzeba kupić nowa wersje. A dodam że w wersji 2011 w ramach ulepszeń zmieniono ikony żeby się bardziej myliły. W ramach tych błędów powinna być nowa wersja dana gratis lub z dużym rabatem, a nie co roku wołać wcale nie mały characz za takie niedoróbki. Chętnie bym ich oskarżył o sprzedaż wadliwego oprogramowania ale nie wiem czy to jest możliwe bo jest to program w pakiecie jako dodatek do Revita. Z zakupem tego programu wiązałem wielkie nadzieje ale Autodesk chyba jest za bardzo nastawiony na promocje a nie na jakość programu i dbanie o ich użytkowników. A trzeba powiedzieć że konkurencja nie śpi i oferuje obecnie całkiem dobre programy, np. ZWcAD z nakładkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek Mamah
znany z ciętej riposty...
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa (nie mylić z Warszawką)
|
Wysłany: Czw 16:18, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A czy mimo powszechnych negatywnych opinii jak ktoś się zdecyduje na zakup badziewia to nie powinien ponosić jakichś konsekwencji? Przecież przez taką postawę to g__no żyje i ma się dobrze z pączkującymi rzeszami wyznawców... Jeżeli mimo wciskania kitu za spore pieniądze powszechne jest olewanie "ofiar" (nie od dziś) to czemu toto dominuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamild
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1575
Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:59, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Siła marketingu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
an.pas
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:15, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Rcady wydawały się dobrym pomysłem, może gdyby nie autodesk, poszło by inaczej, może...ciągle obiecują i na tym się kończy. Potwierdzam to co pisze zark_7: coś nie wychodzi, męczę się z tym godzinami, tracę czas a tu po prostu funkcja nie działa poprawnie.
W ten sposób pożegnałem się z Robotem, jeżeli chodzi o rcady to piszę maile, dzwonię do serwisu. Bardzo mocno się zastanawiam nad kontynuacją licencji (zbliża się okres wejscia nowej wersji).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|