![Forum Konstruktor budowlany Strona Główna](http://www.ejgbulat.pl/realizacje/wisla/pic1.jpg) |
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1975
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 449
Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:12, 28 Lis 2014 Temat postu: Obciązenie zmienne stropu garażu podziemnego |
|
|
Witam
Jaką wartość obciążenia zmiennego przyjąć dla stropu garażu podziemnego w zespole budynków wielorodzinnych??? Ogólnie na stropie zasypanym warstwą gruntu jest przewidziany ruch pieszy i ruch samochodów osobowych (wyznaczone ciągi pieszo-jezdne). Trzeba jednak jeszcze założyć ewentualnie wjazd samochodu straży pożarnej. Jak sobie radzicie z takim problemem???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAM
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 922
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:37, 28 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Uwzglednij prawidlowo obc stale (rowniez gruntu) oraz od obciazen ktore moga wystapic oraz spelnij SGN oraz SGU. Obc skupione w sam ciezarowych sa duzo bardziej oddalone od siebie a nizlei przy sam osobowych.
Nie zawsze jest mozliwy wjazd wozu strazackiego (ograniczenia wys oraz szerokosci wjazdu). Mozna zastosowac hydranty (?). Jesli woz strazacki moze wjechac to rowniez mozesz spodziewac sie ciezarowki ... przy bledzie kierowcy. Jakie beda konsekwencje? jesli nie uwzgl tego na obecnym etapie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1975
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 449
Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:47, 28 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
zastanawiam się nad wartością obciążenia zmiennego, zastępczego równomiernie rozłożonego przyjąć wg PN-82/B2004
-10kN/m2 ???
-15kN/m2 ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GMBh
Administrator
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 609
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 8:58, 28 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Ciężki wóz straży pożarnej - 15KN/m2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciapek
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: spod Tater
|
Wysłany: Pią 9:38, 28 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
KAM napisał: | Uwzglednij prawidlowo obc stale (rowniez gruntu) oraz od obciazen ktore moga wystapic oraz spelnij SGN oraz SGU. Obc skupione w sam ciezarowych sa duzo bardziej oddalone od siebie a nizlei przy sam osobowych. |
Nawet w takiej konfiguracji obciążenia skupione mogą spokojnie wywołać większe oddziaływania niż mniejsze obciążenia równomiernie rozłożone (w zależności od schematów i rozpiętości) Myślę że schemat sił skupionych jest warty rozważenia w 1-2 najbardziej niekorzystnych położeniach (choćby orientacyjnie).
Niemniej jednak uważam, iż wjazd ciężkiego wozu straży pożarnej (jak i sam pożar) należy rozpatrywać w kategoriach obciążenia wyjątkowego co odpowiednio odwzorowują współczynniki częściowe dla obciążeń i materiałów a co de facto będzie działało niwelująco na wytężenie.
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaverS
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1183
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pią 10:32, 28 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się ... w rejonie u inwestora działają np. ciężkie trój osiowe wozy strażacke (15kN/m2) , ale przeważnie są dwuosiowe np.
coś w tym stylu
te ważą 10kN/m2 ..obc. wyjątkowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaverS dnia Pią 10:34, 28 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1975
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 449
Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:47, 28 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Witam
Jeżeli obciążenie wozem strażackim traktować jako obc. wyjątkowe to jaką wartość obciążenia zmiennego przyjąć na stropie parkingu??? Na pewno będzie ruch pieszy, ruch pojazdów osobowych i ewentualnie przejazd furgonetki/lekkiej ciężarówki z meblami i innymi gratami. Jaką wartość obc. równomiernie rozłożonego przyjmujecie dla takiego układu???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaverS
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1183
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pią 14:21, 28 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym wział mimo to te char.10kN/m2 (obl. 12KN/m2) wg PN-B-2004:1982 - pojazd ciezarowy ciezki jak na to ma coś jeździć poza twoją kontrolą, i jako zmienne z Psi 0. Jesli na tym ma coś parkować to odpowiednik np. ciezarowy lekki ma char.5kN/m2 (obl. 6KN/m2) wg PN-B-2004:1982 z Psi 0. Ale ja biore do liczenia płyty obc. skupione od kół jako alternatywny , dodatkowy schemat do zestawu obciążeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1975
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 449
Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:02, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Witam
Wracając do tematu-przyjąłem pk=10kN/m2. Inwestor po zapoznaniu się z wynikami obliczeń stwierdził, że na stropie garażu urządzi teren zielony z chodnikami dla pieszych i ustawi znak zakazu wjazdu wszelkich pojazdów Teraz mam przyjąć tylko ruch pieszy. Jakie w tym układzie przyjąć obciążenie zmienne??? Myślę, że trzeba by uwzględnić przynajmniej wjazd karetki pogotowia. Czy według Was wystarczy pk=3.0kN/m2-jak dla furgonetki??? Irytuje mnie żonglowanie obciążeniami.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GMBh
Administrator
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 609
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11:30, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Inwestor dąży do obniżenia kosztów. Rolą projektanta jest nie dopuszczenie do katastrofy budowlanej. Jednym z zabezpieczeń jest umieszczenie w widocznym miejscu informacji o dopuszczalnym obc. stropu (np w magazynach). Znak drogowy nie zagwarantuje że nie wjedzie sprzęt straży(w sytuacji ratowania życia). Osobiście sprawdziłbym kombinacje wyjątkową (tylko SGN ) gdzie obc od wozu umieściłbym w najbardziej niekorzystnym miejscu tylko tam zakładając 15kN/m2. Warto sprawdzić też obciążenie skupione od osi pojazdu. W takich przypadkach stosuje strop grubości nawet 35 cm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|