|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegrucha
Aktywny Forumowicz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:37, 12 Gru 2012 Temat postu: OBCIĄŻENIE PARKINGU (JAKO DROGA POŻAROWA) |
|
|
Witam
Projektuję dwupoziomowy parking dla samochodów osobowych. Droga na parkingu górnym musi mieć parametry pożarowej, bo jest założone że musi tam zawracać wóz strażacki. moje pytanie brzmi:
-jakie przyjąć obciążenie użytkowe dla płyty stropu? wg warunków dla dróg pożarowych jest to 100kN na oś. A wg normy od obciążeń pojazdami,obciążenie zastępcze zależne od wagi pojazdów (lekkie 5kN/m2, średnie 7kN/m2, ciężkie 10kN/m2 terenowe 15kN/m2).
A jeżeli przyjąć 100kN na oś to jakie będzie zastępcze na 1m/2.
Liczę na konstruktywne uwagi i pomoc
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GMBh
Administrator
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 605
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10:14, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Przyjęcie obciążenia płyty stropowej garażu równomiernie rozłożone o wartości 15 kPa na całym obszarze drogi pożarowej zapewnia możliwość ruchu pojazdów o maksymalnym nacisku na oś 100 kN (który jest zgodny z rozporządzeniem ministra MSWiA w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych Dz. Ustaw Nr 124 Poz 1030). Założenie to jest prawdziwe dla odpowiedniej grubości warstw wykończeniowych!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek Mamah
znany z ciętej riposty...
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa (nie mylić z Warszawką)
|
Wysłany: Czw 17:37, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Może już po temacie, ale... Nie dyskutuję z rozporządzeniem. Przywołana norma, jeżeli kolega miał na myśli EN 1991-1-... dotyczy obciążeń w budynkach. Czyli statycznych. Tam gdzie może zasuwać wóz strażacki dochodzą efekty ruchu. Czyli dodatkowo, do tego wymienionego przypadku obciążenia rozważyć, jako przypadek wyjątkowy, koncentrację w najgorszych miejscach czegoś na podstawie EN 1991-2 np. modelu LM1 z jednym pełnym lub dwoma zredukowanymi mniejszymi od jedności współczynnikami alfa_Q układami tandemowymi. Nie jest to takie straszne. Dodanie kilku przypadków w modelu mes też nie wymaga znaczących nakładów pracy, zapewne nie spowoduje istotnych wzrostów ilości zbrojenia a pozwoli na rzetelne i pewne zaprojektowanie wspomnianego parkingu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|