Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OBCIĄŻENIE PARKINGU (JAKO DROGA POŻAROWA)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Oddziaływania na konstrukcje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegrucha
Aktywny Forumowicz



Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:37, 12 Gru 2012    Temat postu: OBCIĄŻENIE PARKINGU (JAKO DROGA POŻAROWA)

Witam
Projektuję dwupoziomowy parking dla samochodów osobowych. Droga na parkingu górnym musi mieć parametry pożarowej, bo jest założone że musi tam zawracać wóz strażacki. moje pytanie brzmi:
-jakie przyjąć obciążenie użytkowe dla płyty stropu? wg warunków dla dróg pożarowych jest to 100kN na oś. A wg normy od obciążeń pojazdami,obciążenie zastępcze zależne od wagi pojazdów (lekkie 5kN/m2, średnie 7kN/m2, ciężkie 10kN/m2 terenowe 15kN/m2).
A jeżeli przyjąć 100kN na oś to jakie będzie zastępcze na 1m/2.
Liczę na konstruktywne uwagi i pomoc Smile

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GMBh
Administrator



Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 605
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:14, 13 Gru 2012    Temat postu:

Przyjęcie obciążenia płyty stropowej garażu równomiernie rozłożone o wartości 15 kPa na całym obszarze drogi pożarowej zapewnia możliwość ruchu pojazdów o maksymalnym nacisku na oś 100 kN (który jest zgodny z rozporządzeniem ministra MSWiA w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych Dz. Ustaw Nr 124 Poz 1030). Założenie to jest prawdziwe dla odpowiedniej grubości warstw wykończeniowych!

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek Mamah
znany z ciętej riposty...



Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa (nie mylić z Warszawką)

PostWysłany: Czw 17:37, 20 Gru 2012    Temat postu:

Może już po temacie, ale... Nie dyskutuję z rozporządzeniem. Przywołana norma, jeżeli kolega miał na myśli EN 1991-1-... dotyczy obciążeń w budynkach. Czyli statycznych. Tam gdzie może zasuwać wóz strażacki dochodzą efekty ruchu. Czyli dodatkowo, do tego wymienionego przypadku obciążenia rozważyć, jako przypadek wyjątkowy, koncentrację w najgorszych miejscach czegoś na podstawie EN 1991-2 np. modelu LM1 z jednym pełnym lub dwoma zredukowanymi mniejszymi od jedności współczynnikami alfa_Q układami tandemowymi. Nie jest to takie straszne. Dodanie kilku przypadków w modelu mes też nie wymaga znaczących nakładów pracy, zapewne nie spowoduje istotnych wzrostów ilości zbrojenia a pozwoli na rzetelne i pewne zaprojektowanie wspomnianego parkingu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Oddziaływania na konstrukcje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin