![Forum Konstruktor budowlany Strona Główna](http://www.ejgbulat.pl/realizacje/wisla/pic1.jpg) |
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pk220185
Aktywny Forumowicz
Dołączył: 14 Kwi 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:55, 11 Kwi 2017 Temat postu: Obciążenie naziomu dla muru oporowego |
|
|
Witam,
Tematem jest zaprojektowanie muru oporowego wzdłuż drogi po której poruszały się będą pojazdy.
Posiadam program do liczenia murów oporowych Konstruktora więc pozostaje zbierać obciążenia wg PN.
Wg mnie obciążenia należy zebrać wg PN-85/S-10030.
Może ktoś analizował ten przypadek i podpowie coś w tym temacie. Norma 10030 jest dość skąpa w wyjaśnieniach dotyczących tego tematu.
Po drodze poruszały się będą pojazdy ciężarowe z naczepą. Ciężar maks 40ton. Ściana oporowa będzie musiała niwelować różnicę wysokości 3 m więc muszę porządnie to policzyć.
z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
manolo
Aktywny Forumowicz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:13, 11 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Zgadza się, obciążenia należy dobrać wg normy mostowej.
I jest ona wystarczająca - wychodzimy od punktu 3.4.2, schematy obciążeń i wartości są również podane w tej normie.
Nadmienię tylko że tego typu konstrukcja oporowa to drogowy obiekt inżynierski, którego projektant powinien mieć uprawnienia w specjalności inżynieryjnej-mostowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pk220185
Aktywny Forumowicz
Dołączył: 14 Kwi 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:41, 11 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Korzystałeś z tej normy.
Moje rozumowanie jest następujące:
1. ciężar pojazdu dopuszczonego do eksploatacji po takim obiekcie 400kN (40t), co daje nam klasę obciążenia B
2. Dla klasy B obciążenie q=3kN/m2, K=600kN
3. Współczynniki częściowe 1,5
4. Współczynnika dynamicznego zgodnie z pkt. 6.3.2 (obciążenia naziomu przy wyznaczaniu parcia) nie stosuję
5. Zgodnie z pkt. 3.4.2 parcie na ścianę oporową równoległą do jezdni należy wyznaczyć przy obciążeniu naziomu w postaci dwóch prostokątów o szer. 1,6m i dł. 4,80m w rozstawie osiowym 2,70m.
6. Obciążenie osiowe K zamieniam na obciążenie zastępcze równomiernie rozłożone 600kN/(1,6mx4,8m)=78,13kN/m2
7. Razem obciążenie naziomu q+K=3+78,13kN/m2=81,13kN/m2 charakterystyczne
Wychodzi duże obciążenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemysław_W
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 379
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:48, 12 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Obciążenie wychodzi bardzo duże, ale dla mostowych obiektów inżynierskich tak to wygląda. Jeszcze większe wartości obciążenia są przy uwzględnieniu pojazdu STANAG150.
Natomiast ciekawie wygląda obciążenie mostowe przy obciążeniu wg "konstrukcyjnej" normy obciążeniowej, gdzie obciążenie zastępcze od najcięższych pojazdów to 15kN/m2. Natomiast jeszcze z innej strony - po naszych drogach mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku 115kN/oś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BSD
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 577
Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:08, 12 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Jak wzdłuż drogi to zerknij też do rozporządzenia MTiGM dotyczącego dróg publicznych. Coś wspominają o ścianach oporowych. Tam też jest minimum (25 kN/m2), które musi być uwzględnione.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adam_47
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 1015
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:02, 12 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Podpinając się pod <b>BSD</b., nie miałem do czynienia z murami oporowymi tylko z konstrukcją ekranów. I wydaje się, ze obciążenia są jasno określone zależnie od kategorii drogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|