|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
budkate
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 188
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 6:46, 25 Lip 2015 Temat postu: Obciążenia statyczne, a dynamiczne (uderzenie) |
|
|
Witam, w budownictwie głównie i przeważnie rozważa się statykę, czyli przyjmuje się obciążenia przyłożone statycznie. Dynamikę liczy się przeważnie jako drgania, rezonanse. A co w przypadku uderzeń? Weźmy człowieka o masie 100kg, który stoi na stropie i potraktujemy go jako 1kN/m^2. A czy ktoś takiemu człowiekowi zabroni np. skoczyć na wysokość 1m w górę i potem z przytupem wylądować? Wtedy siła uderzenia wyniesie znacznie więcej - zależy od tego jak sprężyste będzie uderzenie. Takie sytuacje mogą występować często na klatkach schodowych. A jeśli sobie zdecyduje więcej ludzi poskakać? W jaki sposób określa się takie siły uderzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamild
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1577
Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:53, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Rozpatrywanie jednego człowieka to trochę wyciąganie armaty na muchę. Poszukiwania zacząłbym od PN-EN 1991-1-1:2010 EC 1 oraz PN-EN 13200 Obiekty widowiskowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamild dnia Sob 9:54, 25 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JasMar
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:17, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Często taką nadwyżkę uwzględnia się poprzez nadanie oddziaływaniu (np. obciążeniu powierzchniowemu) pewnego naddatku, a całości przypisuje działanie statyczne. W mostach, obciążenie ruchome przykładane statycznie zwykło się powiększać, mnożąc je przez współczynnik bezpieczeństwa i, dodatkowo, współczynnik dynamiczny zależny m.in. od długości przęsła mostu, przy czym przęsłom dłuższym przypisywano współczynnik mniejszy.
Ta metoda pozostała w Eurokodzie obciążeniowym przy analizie mostów kolejowych, dodatkowo wprowadzając uzależnienie współczynnika dynamicznego od standardu utrzymania toru. Obciążeń drogowych Eurokod nie mnoży już przez współczynnik dynamiczny, a nadwyżkę dynamiczną ukrywa w podanych modelach obciążeń.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JasMar dnia Sob 12:20, 25 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrbu (Piotr Buśka)
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1018
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany: Sob 14:04, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Generalnie takie zachowania są uwzględnione w normowych wartościach obciążeń użytkowych. Aczkolwiek myślę, że nie zakłada się zachowań zupełnie idiotycznych a jedynie te których prawdopodobieństwo wystąpienia jest duże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|