|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAM
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 922
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:55, 01 Kwi 2023 Temat postu: Obciazenia od samochodow elektrycznych v Eurocody |
|
|
Srednia waga aut przez ostatnie pol wieku ulegla podwojeniu. Obecnie samochody sa wieksze i ciezsze. Samochody elektryczne o ktorych ostatnio coraz czesciej sie dyskutuje maja wage duzo wieksza niz auta spalinowe. Obecne w niektorych krajach zalecenia sa aby przy projektowaniu nowych parkingow stosowac obciazenie zmienne 3.0kN/m2 oraz 200kN poziome na bariery. Oprocz tego zwiekszanie miejsc parkingowych oraz uwzglednianie miejsca na ladowrki. Czy dodatkowe obciazenie grozi awariom lub katastrofom budowlanym, zwlaszcza starszych konstrukcji ktore nie sa w najlepszym stanie? Mozna wzmacniac takie konstrukcje (nieekologiczne i dodatkowy koszt) badz wprowadzac ograniczenie dopuszczalnej masy pojazdow. Dotyczy to nie tylko parkingow wielkopoziomowych, ale rowniez ramp serwisowych w warsztatach, parkingow na stropach w budownictwie jednorodzinnym, halach wystawowych.
Temat poruszony aby nie ignorowac wplywu nadchodzcych zmian na bezpieczenstwo konstrukcji zarowno nowo budowanych jak i przy recenzji stanu technicznego istniejacych obiektow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dywan
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 1085
Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:59, 01 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Nośność to ma jeszcze wps. obciążeń i materiałowe, więc nie spodziewałbym się katastrof. Natomiast ciekaw jestem p.pożu. Niby centra mają byc zamykane dla spalinowych, LPG na podziemny nie wjedziesz, a wydaje się, ze elektryczne moga spowodować większe zagrożenie pożarowe.
Cenna uwaga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAM
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 922
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:16, 01 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Przy prawidlowo zaprojektowanej i wykonanej konstrukcji wszystkie wspolczynniki bezpieczenstwa wynosza najczesciej okolo 2. Sytuacja znaczaco sie zmienie przy bledach projektowych, wykonawczych, utraty wlasciwosci materialow z czasem (np. korozja, karbonizacja, wplyw soli) itd. Prawdopodobienstwo uszkodzenia rosnie proporcjonalnie do zmniejszania wspolczynnika bezpieczenstwa.
Temat zachowania sie konstrukcji podczas i zaraz po pozarze jest bardzo zlozony. Ryzyko katastrofy jest niskie. Za to duze, badz bardzo duze jest ryzyko uszkodzenia gdzie naprawa staje sie nieekonomiczna albo bardzo kosztowne. Dotyczy to zarowno pozarow parkingow wielokondygnacyjnych (np. na 1000-1500 samochodow) jak i na 1 lub kilka samochodow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majster stefania
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 1558
Przeczytał: 27 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:01, 01 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Odnośnie współczynników bezpieczeństwa: mają one chronić przed skutkami niezamierzonych błedów, projektowych i wykonawczych. Nie ma bezbłednych projektów i bezbłędnych realizacji - wg mnie jest to statystycznie niemożliwe.
Jednak podciąganie zapasów które dają współczynniki pod trwałą sytuację obliczeniową nie jest moim zdaniem prawidłowe. Z piątej strony wieczna optymalizacja - wytłumacz, że dodałeś coś od siebie to czasem jak boksować się z koniem :/
Rzeczywiście problem wart pochylenia się nad nim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diagnostykakonstrukcji
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 01 Lut 2019
Posty: 83
Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 14:31, 02 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Bardzo istotną kwestię poruszył kolega powyżej, szczególnie w przypadku starszych garaży mamy często do czynienia z zaawansowaną korozją chlorkową i związanym z nią obniżeniem nośności na skutek ubytku korozyjnego zbrojenia. Wykonując badania potencjału korozyjnego i odkrywki w takich garażach widzimy co dzieje się ze zbrojeniem po kilkunastu latach eksploatacji garażu. W takim wypadku ratowanie się współczynnikami to proszenie się o kłopoty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majster stefania
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 1558
Przeczytał: 27 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:39, 20 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
ciekawe co było przyczyną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barmin
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 816
Przeczytał: 53 tematy
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:27, 20 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Wg źródeł: budynek z 1925r, parkowali samochody mimo widocznych pęknięć.
And that same year, the building owner was cited for missing concrete on the steel beams on the first floor and exposed rear cracks. That violation from 20 years ago is still listed as open.
Pewnie za jakiś czas się pojawi oficjalnie dostępny raport ze zdarzenia to można będzie poczytać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GammaCAD
Ekspert
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 416
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 14:23, 30 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
Odgrzewamy
Fakt większego ciężaru aut z napędem alternatywnym jest dla wszystkich oczywisty. Przy projektowaniu płyt parkingowych często budzi to uzasadnione wątpliwości. Tym bardziej, że jak wszyscy widzimy ustawodawstwo i normy projektowe raczej nie nadążają za wszystkimi zmianami, których jesteśmy świadkami.
Zebraliśmy więc dostępne informacje z naszymi przemyśleniami i sugestiami do jednego artykułu. Jeżeli macie jakieś dodatkowe wnioski, to podzielcie się nimi w tym wątku.
Artykuł dostępny jest na [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|