Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"miejce parkingowe" na odrzutowiec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Oddziaływania na konstrukcje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciapek
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod Tater

PostWysłany: Nie 19:55, 26 Paź 2014    Temat postu: "miejce parkingowe" na odrzutowiec

cześć,

Do zaprojektowania jest "ground run-up enclosure".
[link widoczny dla zalogowanych]
Konstrukcja otwarta (3 stałe ściany), żadnych przesuwnych drzwi.
Obciążenie wiatrem i sejsmika (UBC) jest do zrobienia, ale trochę obce jest mi zagadnienie "jet wake".

Jeżeli znane są Wam jakieś miarodajne źródła z których można wyczytać wytyczne, będę wdzięczny.
Na razie dane do których docierałem to mapy prędkości i temperatur wylotowych z silników - przykład poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
rozdz. 6.1. - to akurat dla B777
Do podobnych dokopałem się dla interesującego mnie A380 (jak szaleć to szalećSmile)
Ale może jest, a nie jest mi znany, jakiś prostszy sposób na złapanie zjawiska. Może jest to w jakiejś egzotycznej normie?

Będę wdzięczny za nakierowanie.
pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciapek dnia Nie 20:24, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_pill
Aktywny Forumowicz



Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 31
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sealandia

PostWysłany: Pon 19:58, 27 Paź 2014    Temat postu:

Poszukaj w ASCE 7-10, a jak nie to polecam wytyczne FM Global.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciapek
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod Tater

PostWysłany: Wto 0:05, 28 Paź 2014    Temat postu:

ASCE przeglądnąłem (mam z 2011) i nie widzę tam nic przydatnego.
Próbuję coś wyszukać na stonce która sugerowałeś ale póki co bezskutecznie - jakaś podpowiedź ewentualnie, w którym kącie szukać?
dzięki i pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:31, 28 Paź 2014    Temat postu:

"Jet wake" z tego co mówi mi internet to turbulencje jakie wzbudza "jet". W tym przypadku samolot.
Ciekawie obrazuje to zjawisko google jak wpiszesz "jet wake turbulance" i przejdziesz w zakładkę grafika dla tego hasła.
Poprzez te grafiki może, uda się Tobie dotrzeć do jakiś ciekawych materiałów.

Inna nazwa to:

"Wingtip vortices" - to jest zjawisko wzbudzania turbulencji za samolotem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Siły od spalin to jedno a ruch powietrza za poruszającym się samolotem lub samolotem który stoi ale działa na niego jakiś strumień powietrzna lub cieczy to inne zjawisko. Być może powinieneś szukać informacji na hasło "wingtip vortices"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciapek
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod Tater

PostWysłany: Śro 19:41, 29 Paź 2014    Temat postu:

Wiki rules Wink
Lubię zakręcone rzeczy, ale nie popadałbym w skrajności, żeby analizować oddziaływania na konstrukcję od przepływu burzliwego powietrza za skrzydłem nieruchomego samolotu, na który wieje wiatr:) to nawet brzmi nieco abstrakcyjnie Wink
Wydaje mi się (ale tylko wydaje) że "wingtip vortices" staje się problemem dopiero przy większych prędkościach (czyli w realnym ruchu powietrznym). Jetwash natomiast (który moim zdaniem będzie tu decydujący) to zwykły zbliżony do laminarnego przepływ powietrza o sporej prędkości - brakuje mi tylko informacji której (bo konturów prędkości wyrzutowych jest kilka). Najbardziej skłaniam się do "ground idle thrust"). Mając określoną prędkość dalej można sobie już poradzić.

Swoją drogą problem poniekąd rozwiązał się sam, bo jeżeli już dojdzie to robienia projektu to wytyczne mają zostać dostarczone:)
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Oddziaływania na konstrukcje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin