|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jjk
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:25, 15 Paź 2015 Temat postu: Grupy oddziaływań suwnicy |
|
|
Cześć!
Mam problem ze zrozumieniem w jaki sposób wykorzystać te tabelę do obliczenia oddziaływań suwnicy.
Liczę wg. książki Żmudy ale wciąż nie bardzo czaje temat. Może ktoś mi wytłumaczyć jak "krowie na rowie" bo kręce się w kółko
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Parikon
Skokovis
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:44, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Suwnica sama w sobie jest mostem (pomostem) łączącym dwie szyny na belkach po którym jeździ wózek zaś sama suwnica jeździ po torze. Suwnica ma swój ciężar i podnosi inne ciężary przy czym podwieszone one są tam gdzie aktualnie znajduje się wózek.
Są suwnice zewnętrzne lub wewnętrzne. Wiatr działa na te zewnętrzne.
Suwnica poruszająca się po torze może być popychana lub hamowana przez wiatr oraz jak stoi to też może na nią działać wiatr.
Gdy suwnica się rozpędzi to jak nie wyhamujesz to na końcu toru są zderzaki. Najlepiej projektować zderzak Łągiewki tzw EPAR
https://www.youtube.com/watch?v=SRMP5kCgsKY
to tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JasMar
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:56, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
W ogólności, pracująca suwnica oddziałuje na otaczającą konstrukcję w różny sposób. Autor normy wyróżnił podstawowe składowe takiego oddziaływania, które następnie ujął w drugiej kolumnie tabeli i przypisał im współczynniki dynamiczne.
Jest rzeczą bardzo mało prawdopodobną, by wszystkie te składowe wystąpiły jednocześnie i z maksymalną intensywnością. Gdyby tak założyć i na dodatek skombinować to z innymi obciążeniami zewnętrznymi, konstrukcja byłaby zaprojektowana nieekonomicznie. Np. mało prawdopodobne jest założenie, że w momencie przyspieszania lub hamowania mostu, co trwa ułamki sekund, wystąpiło jednocześnie przyspieszenie lub hamowanie wózka - także trwające nie więcej jak sekundę. Stąd nie ujmuje się jednoczesnego występowania hamowań mostu i wózka (por. grupy od 1 do 4 z grupą 6).
Na podstawie badań ustalono siedem grup obciążeń, które powinny być miarodajne, a także: przypadek obciążenia próbnego oraz dwa przypadki nadzwyczajnych sytuacji awaryjnych.
Projektant na etapie projektu, powinien pochylić się nad każdą z tych grup oddzielnie i zapewnić bezpieczną pracę konstrukcji pod najbardziej niekorzystną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|