|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benny2001
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:26, 18 Paź 2021 Temat postu: Konstrukcje zespolone (słupy) |
|
|
Cześć,
Poszukuje informacji, książek odnośnie konstrukcji zespolonych. Głównie rozbiją sie o slupy okrągłe ze zbrojeniem podłużnym z prętów zbrojeniowych
Natrafiłem na kilka problemów
1) W jaki sposób można względnic lokalna niesateczność przy przekroczenia smukłości rury ?
2) Zbrojenie na ścinanie podłużne w takim przypadku ? Jedyne co przychodzi do głowy to prety na krzyż spawane do słupa po włożeniu głównego zbrojenia, tylko ze to strasznie czasochłonne na budowie. (szlifowanie, malowanie)
Może ktos sie spotkał z podobnymi problemami, albo ma dostęp do literatury tudzież namiar na to ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benny2001 dnia Pon 8:28, 18 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BSD
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 572
Przeczytał: 75 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:05, 18 Paź 2021 Temat postu: |
|
|
Wpisz w googla: duda_wspolpraca_BiIS_nr_4_18
W artykule masz odniesienie do literatury
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stanislove
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 1972
Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 103 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 13:11, 18 Paź 2021 Temat postu: Re: Konstrukcje zespolone (słupy) |
|
|
benny2001 napisał: | Cześć,
Poszukuje informacji, książek odnośnie konstrukcji zespolonych. Głównie rozbiją sie o slupy okrągłe ze zbrojeniem podłużnym z prętów zbrojeniowych
Natrafiłem na kilka problemów
1) W jaki sposób można względnic lokalna niesateczność przy przekroczenia smukłości rury ?
2) Zbrojenie na ścinanie podłużne w takim przypadku ? Jedyne co przychodzi do głowy to prety na krzyż spawane do słupa po włożeniu głównego zbrojenia, tylko ze to strasznie czasochłonne na budowie. (szlifowanie, malowanie)
Może ktos sie spotkał z podobnymi problemami, albo ma dostęp do literatury tudzież namiar na to ? | Jeżeli będziesz projektował metodą ogólną, to życzę powodzenia - a tą metodą musisz projektować, jak chcesz uwzględnić lokalną niestateczność. Może w turbo-specjalistycznej literaturze znajdziesz coś na temat lokalnej niestateczności, ale w powszechnej literaturze raczej nie znajdziesz nic na ten temat. Wszędzie jest opisana metoda uproszczona, a sama norma oprócz ogólnych warunków nie podaje żadnych dalszych informacji na temat metody ogólnej. Zdaje się, że to będzie bardzo skomplikowana przeprawa - moim zdaniem bez sensu w praktycznym projektowaniu.
Norma dopuszcza smukłości aż do 90*235/fy - w praktyce pokrywa to zdecydowaną większość zakresu produkowanych rur.
Jeżeli chodzi o zespolenie to sprawa jest prosta dla elementów ściskanych osiowo - poza miejscem wprowadzenia obciążenia - zespolenie powstaje wskutek tarcia betonu i stali i żadne dalsze sprawdzenia nie są wymagane.
Jeżeli natomiast masz istotne siły poprzeczne i momenty - ale wtedy rurę powinieneś zastąpić innym profilem, ponieważ rury nie w tym celu są używane i skuteczne - to najpierw uwzględniasz nośność na ścinanie na styku stali i betonu zgodnie z punktem 6.7.4.3 normy, i jeżeli ta nośność jest niespełniona, to stosujesz łączniki na ścinanie. W powszechnej praktyce takich słupów z rur się nie projektuje.
Być może jakieś mega kolumny pod turbo-wieżowce mają takie średnice, że ktoś tam może wejść i zgrzewać od środka trzpienie, ale to już daleko poza moim zakresem wiedzy.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez stanislove dnia Pon 14:09, 18 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benny2001
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:25, 18 Paź 2021 Temat postu: |
|
|
Dzięki, czyli generalnie pokrywa to się z tym co znalazłem - Metoda ogólna nie dopuszcza do takiego czarowania
Profil został sprzedany (na podstawie Ifcka klienta) i zastanawiałem się czy da się to jakos uratować. Jutro będę porównywał, co będzie tańsze czy zmiana grubości czy próba manewrowania klasą stali.
Co do sił podłużnych nie jest to jakaś turbo duża siła, uderzenie pojazdem. Problem ze nośność na scinanie podłużne bez zbrojenia czy łączników nie powala.
Na mostach widziałem ze w nawiercone otwory wkładali zbrojenie poprzeczne po zmontowaniu głównego, ale to chyba odpadnie ze względu na roboczogodziny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|