|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil90
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:46, 19 Gru 2012 Temat postu: Żelbetowa płyta kanałowa. |
|
|
Witam,
jak w temacie, mam do zaprojektowania żelbetową płytę kanałową o danych wymiarach: szerokośc i wysokosc oraz obciążenie.
Moje pytanie: jakie książki, pozycję polecacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAM
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 920
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:11, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Praktyczne rozwiazanie to otwarcie katalogu i skorzystanie z gotowych tablic. W przypadku dodatkowych pytan zadzwon do dzialu technicznego. Nie wywaza sie otwartych drzwi.
Przykladowe plyty:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KAM dnia Śro 8:12, 19 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thomas126
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1225
Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: woj. mazowieckie
|
Wysłany: Śro 9:40, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Korzystaj z wujka google. Szukaj gotowych katalogów płyt. Jeśli chodzi Ci o typowe płyty kanałowe to są gotowe katalogi. Ty tych płyt nie projektujesz tylko dobierasz do obciążenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil90
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:11, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
trochę wydawałoby się to za proste, ponieważ to temat pracy dyplomowej.
i tylko dobierac z katalogu ciekawe
zastanawiałem się nad PN-EN 1168, ale jakoś nigdzie niedostępna.
a może chodzi o sprężoną płytę kanałową, chociaż jest jak byk żelbetowa prefabrykowana bez tego dodatku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stanislove
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 103 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 18:43, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Konstrukcje z betonu sprężonego - Ajdukiewicz Andrzej
Prestressed Concrete Design - M.K.Hurst
PCI Connections Manual for precast and prestressed concrete construction - PCI
PCI Design Handbook Precast & Prestressed Concrete - PCI, 7th Ed.
Prestressed Concrete Analysis and Design; Fundamentals - A.E.Naaman, 2nd Ed
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kosman
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 249
Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:11, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam to w Kobiaku był przykład obliczeń oraz bodajże w Konstrukcjach Betonowych Pyraka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAM
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 920
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:55, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
kamil90 napisał: | ... zastanawiałem się nad PN-EN 1168, ale jakoś nigdzie niedostępna... |
Powyzsza norma jest dostepna:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
burczynski
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 520
Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żary
|
Wysłany: Czw 10:03, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Lub za darmo przez internet dla każdego członka PIIB.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek Mamah
znany z ciętej riposty...
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa (nie mylić z Warszawką)
|
Wysłany: Czw 17:44, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A nie można po prostu: EN 1992-1-1? Czy oprócz przekroju żelbetowego masz jeszcze zaprojektować ekstruder?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil90
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:09, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
dzięki wszystkim, to tylko przekrój żelbetowy to chyba EC2 wystarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil90
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:49, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
powracam do tematu...
w Kobiaku jst projekt płyty, lecz sam rysunek zbrojeniowy:(
o ile na zginanie poradzę sobie, jednak jak liczyc siatki w miejscu uchwytów poziomych i bocznych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAM
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 920
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:51, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Plyta powinna byc sprawdzona na obciazenia podczas uzytkowania oraz koniecznie podczas transportu!!!
Zdarzalo sie, iz plyty pekaly lub sie calkowicie rozpadaly podczas podnoszenia. Spotkalem sie z sytuacjami gdzie polaczenia byly niewystarczajaco mocne lub umieszczone w nieodpowiednim miejscu, badz plyty byly podciete gora w celu zamocowania dodatkowego zbrojenia na budowie aby zapobiec niekontrolowanej katastrofie i projektant zignorowal sprawdzenie plyty podczas transportu co skonczylo sie ich uszkodzeniem/zniszczeniem.
Powinienes sprawdzic zarowno polacznia oraz naprezenia w plycie podczas transportu. Sa rozne rozwiazania polaczen i to od ich rozwiazania zalezy jak wykonasz obliczenia. Jesli zajdzie koniecznosc to moze sie okazac zasadne zastosowanie dodatkowego zbrojenia w plycie.
Literatura:
ETAG 001 Edition 1997 'Guideline for European technical approval of metal anchors for use in concrete' EOTA
TR029 'Design of Bonded Anchors' EOTA
Oba dokumenty sa podstawowa literatura do obliczania zakotwien w betonie stosowana przez firmy dostarczajace zakotwienia do betonu na rynku europejskim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamild
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1575
Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:17, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A co do inspiracji prócz tego co podał KAM, to jeszcze np:
[link widoczny dla zalogowanych]
i Kobiak, rozdział o belkach podsuwnicowych, tam (jeśli dobrze pamiętam) są przeliczne haki transportowe i omówiony sposób transportu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek Mamah
znany z ciętej riposty...
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa (nie mylić z Warszawką)
|
Wysłany: Pon 10:34, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
@kamil90: gdybyś chciał liczyć przekrój sprężony, strunobetonowy to EC2 też wystarczy.
Co do poradników Halfena, czy Pfeifera to rzeczywiście są to dobre materiały do poprawnego zaprojektowania osadzenia ich wyrobów tylko, że w tym przypadku nie jest to potrzebne. To są drogie elementy, niezbędne jest ich użycie w wielu sytuacjach, ale nie w tej o którą tutaj chodzi.
W typowej sytuacji do transportu i wbudowania używa się takiego samozaklesczającego się zawiesia (nie pamiętam jak się toto poprawnie nazywa) wykorzystując ukształtowanie krawędzi bocznych. Dodatkową i podstawową cechą tego ukształtowania jest potrzeba zapewnienia współpracy zgięciowej sąsiednich płyt co uzyskuje się po zmonolityzowaniu połączeń wzdłużnych.
Jeżeli projektujesz typową płytę, która ma być transportowana i wbudowana w typowy sposób to żadnych haków nie musisz uwzględniać. Powinieneś oczywiście przewidzieć każdą sytuację, w której płyta się znajdzie czyli transport na każdym etapie i składowanie. Docelowo płyta pracuje w modelu belki jendoprzęsłowej z podparciem na krawędziach a sytuacjach pośrednich podpory są odsunięte na jakąś odległość do środka powodując zginanie górą (gdzie zwykle nie ma zbrojenia) wspornikowych końców. Tu należy określić maksymalne oddalenie podpór od krańców mając na uwadze wiek betonu. Typowe wymagania możesz znaleźć w katalogach producentów.
Potrzeba umieszczenia haków transportowych mogłaby się pojawić gdybyś projektował płytę zwężoną, uzyskaną przez cięcie wzdłużne z płyty typowej (jak to się robi: katalogi). W takiej sytuacji klasyczne podnoszenie jest niemożliwe. W płycie należy zamieścić 4 (2x2) haki w odpowiednio dobranych odległościach od skrai. Byłoby rozrzutnością i nie spotyka się tego w praktyce gdybyś próbował dobrać coś ze specjalizowanych wyrobów wymienionych na początku firm. Wystarczą haki z prętów lub odcinków struny zabetonowane w kanałach. Naprawdę poczytaj materiały polskich producentów co w łatwy i szybki sposób wyjaśni Ci o co chodzi i, że rzecz jest naprawdę prosta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciek Mamah dnia Pon 10:35, 28 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|