Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mur oporowy wzdłuż krawędzi drogi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Konstrukcje żelbetowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal1975
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 443
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:35, 27 Sty 2021    Temat postu: Mur oporowy wzdłuż krawędzi drogi

Witam

Jakie obciążenie zmienne naziomu należy uwzględnić przy projektowaniu muru oporowego zabezpieczającego zewnętrzną-podłużną krawędź drogi. Znalazłam w sieci wartość qk=33.0kN/m2 ale nie potrafię znaleźć podstawy prawnej dla tej wielkości. Będę wdzięczny za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uszki
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 191
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:12, 27 Sty 2021    Temat postu:

Za starą PN, obciążenia od wozów straży pożarnej na płycie garażu podziemnego przyjmuję 15kN/m2. Tutaj bym przyjął podobnie. Te 33kN/m2 może bierze się od lokalnego nacisku koła przy ścianie? Nie wiem, pierwszy raz widzę tę wartość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom3k
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 759
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 77 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:58, 27 Sty 2021    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:58, 27 Sty 2021    Temat postu:

Om3k napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal1975
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 443
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:04, 28 Sty 2021    Temat postu:

Dziękuję za wskazanie podstawy. Ja znalazłem zapis w Dz.U. Nr 43, poz.430 w załączniku 4 zapis o sprawdzaniu stateczności skarp i zboczy przy obciążeniu od pojazdów samochodowych o wielkości 25kPa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
llllllukasz
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:10, 28 Sty 2021    Temat postu:

To rozporządzenie już chyba nie obowiązuje, w aktualnym tego nie ma. Ale faktycznie w polskich normach i przepisach żadnej innej wartości nie ma. Generalnie 25 kPa od ruchu kołowego jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:30, 28 Sty 2021    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
W 2012 roku na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowano Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych, w którym przedstawiono nowy podział kategorii ruchu drogowego. Wprowadzono nową klasę ruchu bardzo ciężkiego KR7 i nieznaczne zmiany w klasyfikacji kategorii ruchu KR1, KR5 i KR6. Obecnie zapisy dotyczące kategorii ruchu w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych zostały usunięte.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parikon dnia Czw 12:34, 28 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uszki
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 191
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:33, 28 Sty 2021    Temat postu:

Dzięki Om3k. Nie widziałem tego wcześniej. Praktycznie w co drugiej mieszkaniówce droga pożarowa biegnie po płycie garażu podziemnego i jest dziura w obecnie obowiązujących normach, że nie ma podanych obciążeń tych obciążeń.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tokkotai
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 750
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:06, 28 Sty 2021    Temat postu:

uszki napisał:
Dzięki Om3k. Nie widziałem tego wcześniej. Praktycznie w co drugiej mieszkaniówce droga pożarowa biegnie po płycie garażu podziemnego i jest dziura w obecnie obowiązujących normach, że nie ma podanych obciążeń tych obciążeń.


A powinny być podane przed wjazdem, właśnie żeby takie 70Tonowe potwory nie próbowały na to wjeżdżać. Przy mieszkaniówce według BS stosowałem na stropie nad garażem podziemnym zawsze 15kN/m2 i szczerze mówiąc nawet teraz rzadko to obciążenie przekracza 24-25kN/m2.

Kolego Parikon: Te 70tonowe wozy pożarnicze są budowane do gaszenia pożarów w miejscach gdzie tego typu wozy będa mogły jeździć swobodnie.
Dotychczas widziałem je tylko na Lotniskach i podejrzewam, że są używane w rafineriach czyli tam gdzie potrzeba ogromnej wydajności proszkowej aby ugasić rozlewające się paliwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:03, 28 Sty 2021    Temat postu:

tokkotai napisał:
uszki napisał:
Dzięki Om3k. Nie widziałem tego wcześniej. Praktycznie w co drugiej mieszkaniówce droga pożarowa biegnie po płycie garażu podziemnego i jest dziura w obecnie obowiązujących normach, że nie ma podanych obciążeń tych obciążeń.


A powinny być podane przed wjazdem, właśnie żeby takie 70Tonowe potwory nie próbowały na to wjeżdżać. Przy mieszkaniówce według BS stosowałem na stropie nad garażem podziemnym zawsze 15kN/m2 i szczerze mówiąc nawet teraz rzadko to obciążenie przekracza 24-25kN/m2.

Kolego Parikon: Te 70tonowe wozy pożarnicze są budowane do gaszenia pożarów w miejscach gdzie tego typu wozy będa mogły jeździć swobodnie.
Dotychczas widziałem je tylko na Lotniskach i podejrzewam, że są używane w rafineriach czyli tam gdzie potrzeba ogromnej wydajności proszkowej aby ugasić rozlewające się paliwo.


Ten 70 tonowy wóz ma 13 metrów długości, oraz po 3 koła z każdej
strony. 2 tylne koła niech zbierają z 2/3 obciążenia, czyli nawet wtedy 2/3 x 680 KN/ (3x6) = 25 kN/m2 Wink

Dlatego może dobrze określić do czego służy droga przy, której jest ściana.

Projektujący ścianę, a może tylko sporządzający projekt ściany niech sobie oceni jaka grubość ściany i zużycie stali będzie dla 25 i 33 kN/m2. Jak nie duża, to nie ma się co szczypać i przyjąć 33. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parikon dnia Czw 19:31, 28 Sty 2021, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Konstrukcje żelbetowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin