Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Trendy w projektowaniu konstrukcji
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Hyde Park
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senmil
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 2765
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Północ

PostWysłany: Czw 7:29, 06 Wrz 2018    Temat postu:

Fem, nie odeszli, ale zmienili metody na nieenergetyczne Wink.

Co do przyszłości to się zgadzam, że trzeba się wzorować na niektórych s-f. W każdym razie jakiś czas temu czytałem wywiad z jednym z projektantów porsche i innych luksusowych marek. Mówił w wywiadzie, że oni projektują już na kilkadziesiąt lat do przodu i wiedzą co będzie. Stwierdził, że docelowo transport prywatny będzie zabroniony, pozostanie tylko publiczny i tylko naj- będą mogli mieć indywidualne pojazdy, a za niebotyczną kasę będzie się kupować sam kluczyk z logiem jako element prestiżu (tutaj paradoks windowania ceny za markę, a nie jakość). Nie mam linka bo to było parę lat temu, ale taki był przekaz. Co zresztą można już zauważyć... Promuje się w zły sposób "eko", tzw. nieokreślony "zrównoważony rozwój", uwala się diesle, ciśnie na pojazdy elektryczne (które do "eko" mają się tak, jak Chopin do łopaty) oraz na rowery.

Pełna cyfryzacja będzie standardem i tego nie unikniemy (przecież urzędy już to wdrażają, NBP chce likwidacji gotówki, w serwisach bankowych już mamy obsługę e-urząd). Może niekoniecznie bedzie palenie na stosach książek, ale ebooki już mamy. Docelowo implanty zintegrowane z siecią i nikt nie będzie musiał nic drukować. Wymiarować też bo to zaciemnia rysunek, a on-line można sobie sprawdzić. Poza tym nie będzie już brygad, tylko operator maszyny "murującej", a w biurze jeden koordynator procesu projektowego maszynek AI. Pełen on-line, czyli pełna kontrola projektu, a i poczynań delikwenta w pracy... i w domu. I projektowanie również w pełnym wirtualu... Życie prywatne też (ostatnio fajny kontekst widziałem w filmie "Anon" 2018). Ok. Porannie pojechałem, ale coś jest na rzeczy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Żeby nie było to podaję linki z różnych źródeł... U nas na jednej z uczelni również podobny system się testuje.

Pamiętajcie o kwestii sztucznej inteligencji i pytanie ile będzie ona w stanie przejąć z podstawowych robót i jak to się odbije na rynku. A jak ktoś lubi teorie spiskowe to niech sobie poczyta inne s-f Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
femdesign
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 13 Kwi 2018
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:24, 06 Wrz 2018    Temat postu:

Cytat:
Co do przyszłości to się zgadzam, że trzeba się wzorować na niektórych s-f. W każdym razie jakiś czas temu czytałem wywiad z jednym z projektantów porsche i innych luksusowych marek. Mówił w wywiadzie, że oni projektują już na kilkadziesiąt lat do przodu i wiedzą co będzie. Stwierdził, że docelowo transport prywatny będzie zabroniony, pozostanie tylko publiczny i tylko naj- będą mogli mieć indywidualne pojazdy, a za niebotyczną kasę będzie się kupować sam kluczyk z logiem jako element prestiżu (tutaj paradoks windowania ceny za markę, a nie jakość). Nie mam linka bo to było parę lat temu, ale taki był przekaz. Co zresztą można już zauważyć... Promuje się w zły sposób "eko", tzw. nieokreślony "zrównoważony rozwój", uwala się diesle, ciśnie na pojazdy elektryczne (które do "eko" mają się tak, jak Chopin do łopaty) oraz na rowery.


Tu się zgodzę że przyszłość to jednak transport zbiorowy, przede wszystkim kolej, a towary drogą morską i śródlądową. Polecam spojrzeć na wskaźniki w Niemczech, tam ponad 70% towarów jest transportowanych przy użycia dróg śródlądowych i kolei, a tylko 30% to transport samochodowy. W Polsce jest odwrotnie, kulejąca kolej, rozwalony transport wodny, 70% to transport samochodowy.
Artykuł z wczoraj [link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
"Od pewnego czasu pojawiają się informacje, że przyszła perspektywa unijna to będzie 'katastrofa' z punktu obecnie przygotowywanych inwestycji kolejowych. Ja nie spotkałem się z opiniami, że grozi nam zapaść. Wręcz przeciwnie, z Brukseli i źródeł 'okołobrukselskich' dociera informacja, że finansowanie powinno być na tym samym poziomie. Są też optymiści, którzy twierdzą, że Unia Europejska szczególnie stawia na transport kolejowy i należy się spodziewać zwiększenia środków. Na jednej z narad ministrów transportu UE poświęcono część z debat finansowaniu inwestycji w przyszłej perspektywie. Z dyskusji wynika, że powinniśmy być optymistami. My do tej perspektywy jesteśmy przygotowani, mamy pełne szuflady projektów" - ocenił Adamczyk podczas dyskusji panelowej "Kolej na inwestycje" na Forum Ekonomicznym w Krynicy.


Tak że specjaliści budowlani od kolei mogą spać spokojnie. Uważam też że Polska nie straciła dużo na tym że niema rozbudowanej sieci autostrad i dróg expresowych, jeśli chodzi o transport towarowy samochodowy to będzie się od niego odchodzić na rzecz kolei i transportu rzecznego. Już teraz jest realizowana kilka ogromnych projektów związanych z koleją.
Jeśli chodzi o nasze indywidualne potrzeby to samochód wielu ludziom nie jest potrzebny. To konsumpcjonizm, przekaz medialny i mit pokutujący w szczególnie na prowincjach Polski że samochód jest symbolem dobrobytu. Transport kolejowy/tramwajowy jest 100 razy bezpieczniejszy i wygodniejszy. Wręcz czuje politowanie do młodych ludzi/małżeństw które starają się o zakup drogiego auta, zamiast zainwestować te pieniądze 100 bardziej efektywnie, to zachowują się jak zwierzęta stadne i pędzą za tłumem.
Zmieni się struktura zamieszkania, większość ludzi będzie mieszkać w wielkich kilkutysięcznych/milionowych miastach połączonych siecią szybkiej kolei, autostrad, a prowincje opustoszeją. To wymusi poprawę transportu zbiorowego w miastach, który wyeliminuje transport indywidualny. Za wyjątkiem niektórych pojazdów, jak samochody dostawcze, ambulanse, radiowozy itd. Ludzie do dalszych podróży będą używać kolei/ samolotu lub zdecydują się na wypożyczenie samochodu na weekend/wakacje by pojechać np. na mazury. Autobusy miejskie spalinowe zostaną wyparte przez autobusy elektryczne i tramwaje.

Szeroko pojęta cyfryzacja sprawi że ludzie odejdą od zakupu rzeczy materialnych, np. zabawek dla dzieci, obrazów, "pierdół z bazaru" które w większości będą mogły zostać odtworzone w wersji cyfrowej, zaczną ograniczać się do rzeczy niezbędnych.

Przyhamuje również tzw. planowane postarzanie produktu, ludzie zauważą że lepiej kupić lepsze jakościowo i trwalsze dobro które będzie można eksploatować przez dłuższy czas. Np. odzież, obuwie.

Szczególnie kobiety stały się ostatnio podatne na konsumpcjonizm jak nigdy dotąd w historii, nonstop nowe ciuchy, smartfony, makijaże, kosmetyki, tatuaże itd. po prostu chodzące gówno. Najbardziej podatne na to są te mniej wykształcone i głupsze, bo te z wyższych warstw społecznych są jeszcze jakoś na to odporne. Ale też patrząc na dietę kobiet i to jakie robią zakupy, ja staram się unikać marketów, ale jak będziecie to spójrzcie co młode kobiety teraz kupują - czipsy, cole, lody, gówniane jakości mięso i półprodukty, strasznie tyją.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez femdesign dnia Czw 10:51, 06 Wrz 2018, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
femdesign
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 13 Kwi 2018
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:24, 06 Wrz 2018    Temat postu:

Prym na świecie dalej będą wiodły gospodarki bardziej wolnościowe, ale nie oszukujmy się gospodarki oparte na eksporcie i masowej produkcji nie będą rosły wiecznie, np. gospodarki Chin, USA, Niemiec, załamią się bo ludziom się to wszystko przeje.
Ta planeta może spokojnie wykarmić 20 mld ludzi przy użyciu produktów roślinnych, ale nie wykarmi nawet 8 mld przy użyciu produktów zwierzęcych. A to dlatego że trzeba by wtedy zrobić wszystkim zwierzętom na świecie p..... holokaust. Należy też zauważyć że produkcja zwierzęca pochłania ogromne ilości energii elektrycznej, wody i odpowiada za ogromną produkcje CO2 do atmosfery. Natomiast produkcja roślinna jest bardzo ekologiczna i zdrowa.
Chlewnie, fermy które są zllokalizowane w pobliżu miast wywołują u ludzi niesamowite protesty, bo powodują ogromny smród.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez femdesign dnia Czw 13:58, 06 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Hyde Park Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin