|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dafi1985
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grabin
|
Wysłany: Śro 18:35, 18 Lut 2009 Temat postu: Ile kosztuje? |
|
|
Witam wszystkich inżynierów! Mam jedno pytanko. Jestem studentem V roku i w wolnym czasie podjąłem się pracy w AutoCadzie. Znam ten program, praca idzie dobrze, ale mam jeden problem... Ile wziąć za pracę? Na ile można wycenić godzinę pracy w AutoCadzie? Nie jest to jakiś skomplikowany rysunek, jest to inwentaryzacja architektoniczna. Około 10 budynków o mało skomplikowanych kształtach, tylko rzuty z góry, ale z dużą ilością szczegółów. Proszę chociaż o orientacyjną cenę za godzinę pracy. Z góry dziękuję!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senmil
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 2765
Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Północ
|
Wysłany: Czw 9:31, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Tak na szybko proponuję regulamin izby architektów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thoma
Aktywny Forumowicz
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 47
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 12:50, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
nie ma czegoś takiego jak wycena godziny pracy w acadzie. każdy pracuje swoim tempem i to co jednemu zajmie godzine inna osoba bedzie opracowywac powiedzmy 2h. przy takich pracach bierze sie cene 1m2 inwentaryzowanej powierzchni. teraz dochodzi jeszcze pytanie czy chodzi o samo narysowanie czy rownież pomiary. jezeli masz tylko przerysowac to co ktos pomierzyl i nie bierzesz za to zadnej odpowiedzialnosci to cena za 1m2 bedzie raczej niska. godzina pracy asystenta projektanta to ok20zł brutto - tak przynajmniej wynika z cennikow. w rzeczywistosci jak jest to 7-8zł na reke to mozna przyjąc ze to bardzo dobry wynik - takie sa realia w naszym kraju. sam musisz wiedziec ile chcesz za dana prace otrzymac i jaka jest minimalna kwota za ktora sie w ogole podejmiesz zadania. najwazniejsza rzecza jest by nie sprzedawac produktu za bezcen gdyz potem dochodzi do takich wypowiedzi na różnych forach – „zawsze znajdzie sie ktos kto zrobi to taniej bo w tej branży nie ma solidarnosci cenowej”. rynek rynkiem, ceny cenami a i tak obowiazuje wolna amerykanka.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dafi1985
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grabin
|
Wysłany: Czw 14:48, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Pomiary również sam robiłem. Wielkie dzięki za odpowiedź, będę miał jakiś punkt odniesienia. Bardzo dziękuję i pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yaro
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 1078
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:52, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
podaj mi jaka jest kubatura obiektow to ci podam jaka cena jest za 1m2 inwentaryzacji wg Środowiskowych Zasad Wyceny Prac Projektowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dafi1985
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grabin
|
Wysłany: Czw 22:41, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
to będzie ponad 600 metrów kwadratowych, bo to jest kilka biur, trzy warsztaty, magazyn i salon motocykli. Wysokości też są różne, w biurach jest 2200 mm, a na halach ponad 4000. Obiekty są bardzo zróżnicowane wielkością i konstrukcyjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greg
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:17, 24 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Thoma napisał: | godzina pracy asystenta projektanta to ok20zł brutto - tak przynajmniej wynika z cennikow. w rzeczywistosci jak jest to 7-8zł na reke to mozna przyjąc ze to bardzo dobry wynik - takie sa realia w naszym kraju. |
1. Z jakich cenników ?
2. 7-8 zł na rękę ??? Toż to ok. 1300 na rękę na miesiąc ! Dobry wynik ??? Chyba dla asystenta który dopiero, co skończył studia i ma 2 szt. lewych rąk do roboty...
3. Ja bym przede wszystkim rozgraniczył stawki za pracę na etacie i za prywatne zlecenia. Z tą pierwszą to jest tak: jak się ma np. 3000 netto na miesiąc, to jest ok. 18 zł netto za godzinę, ale pracodawca płaci za to w sumie 5000 czyli ok. 29 zł/h, do tego koszty utrzymania biura, druku, oprogramowania, no i jego zysk. Więc trzeba wziąć pod uwagę, że można powiedzieć o wiele więcej, niż typowa stawka asystenta (jakakolwiek by ona nie była). Jak sie robi na własną rękę, na własnym sprzęcie i samemu podejmując ryzyko złego oszacowania wartości zlecenia, to się trzeba cenić. Bo potem ręcę opadają, jak się słyszy o wariatach robiących za 2000 projekt wart 10000zł.
Z resztą wypowiedzi kolegi bym się mniej więcej zgodził, tylko że różnicę w wydajności ludzi bywają nieraz nie 2-krotne a kilku-, kilkunastokrotne.
pozdrawiam
greg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom3k
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 77 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 14:14, 25 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dla twojej wewnętrznej wyceny przyjął bym ok.15 PLN netto/h.
Zamawiający nie musi wiedzieć ile czasu Tobie zajęło wykreślenie rysunków. Podajesz mu cenę za całość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemysław_W
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 379
Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:53, 25 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Parę lat temu robiłem inwentaryzację dla pewnej firmy, moje stawki:
-0,80zł/m2 PU dla budynków o konstrukcji skomplikowanej (biurowce, kotłownie, pom. technologiczne itp.) - ale nie mniej niż 500zł za obiekt
-0,50zł/m2 PU dla budynków o konstrukcji prostej (magazyny, hale) - ale nie mniej niż 300zł za obiekt.
Obecnie wziąłbym więcej Ale uważam, że na tamte czasy były to adekwatne pieniądze za wykonaną pracę.
Dodam jeszcze, że rysowane były rzuty oraz jeden, czasem dwa przekroje, oraz część obiektów posiadała niepełną bądź nieaktualną dokumentację elektroniczną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Norbert66
Początkujący Forumowicz
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:14, 12 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ja mam jako architekt pracuję na ZWcad 2017 i jestem z niego bardzo zadowolony. Szybki, z opieką techniczna i posprzedażową, kompatybilny z innymi programami CAD i dodatkowym szkoleniem z podstaw obsługi. Sprawdźcie na wersji testowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|