|
Konstruktor budowlany Forum projektantów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apkonstr
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:50, 09 Wrz 2014 Temat postu: render |
|
|
Witam, mam takie pytanie troche niezwiazane. Co zrobic zeby na renderze znalazlo sie jakies tlo np fotka otoczenia na ktoryn che postawic jakas konstrukcje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senmil
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 2765
Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Północ
|
Wysłany: Wto 12:55, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Wyrenderować najlepiej w tiffie i tło podłożyć w PS lub Gimpie. Ewentualnie możesz stworzyć bryłę lub ścianę za widokiem kamery i na nią nałożyć teksturę z fotką otoczenia (tylko, że będzie ciężko dostosować punkty zbiegu). Nie jestem na bieżąco z wersjami Revita, więc może jest już opcja dodawania tła. W PS/Gimpie jest o tyle dobrze, że możesz swobodnie korygować perspektywę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apkonstr
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:00, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
cholera a co to ps/gimp? nie wiem czy tak jest w rzeczywistosci jak napisalem wyzej. Pytalem jak to ewentualnie zrobic. Widze ze sprawa nie jest taka szybka i wymaga delikatnego wdrozenia sie w ten kierunek ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaverS
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1181
Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto 13:02, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Program Artisan 2014 którego używam ma taką opcję, wtedy nie trzeba kombinowac postprodukcji w "Photoshopie"
przykład [link widoczny dla zalogowanych]
a tutorial jak to robić dla zainteresowanych tu [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaverS dnia Wto 13:02, 09 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senmil
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 2765
Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Północ
|
Wysłany: Wto 13:06, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mogę się mylić bo działam na starszej wersji . To programy graficzne. Adobe Photoshop (płatny) lub Gimp (darmowy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaverS
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1181
Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto 13:13, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja akurat jestem zwolennikiem maksymalnego efektu w programie renderującym i minimalizacji posprodukcji w "Photoshopach" ..uzywam GIMP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apkonstr
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:13, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
yhym tak tak rozumiem. Mavers Twoja opcja wydaje sie byc interesujaca. Bede musial to przejrzec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senmil
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 2765
Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Północ
|
Wysłany: Wto 13:23, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
MaverS napisał: | Ja akurat jestem zwolennikiem maksymalnego efektu w programie renderującym i minimalizacji posprodukcji w "Photoshopach" ..uzywam GIMP |
Zgadzam się i również popieram w całej rozciągłości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apkonstr
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:37, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Mavers niestety nie jestem na komputerze. Mozesz powoedziec jak wyglada procedura?Przykladowo zrobilem sobie model w asd i co dalej ?exportuje go do tego programu? i tam obrabiam? czy moze render tam wrzucam? Ciekaw jestem bardzo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamild
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1573
Przeczytał: 60 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:45, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Na 99.9% musisz weksportować profile z ASD do pliku dwg jako solidy. Potem wczytać plik do programu i rzeźbić dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apkonstr
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:09, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ok . Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaverS
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1181
Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto 14:10, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Artisan działa na zasadzie nakładki na program CAD np. ZWCAD+ lub ZWCAD ARCHITECTURE lub BricsCad,
Nie muszą być solidy, mogą być dowolne obiekty CAD dające się pokryć teksturami np.
bryły solidowe
bryły powierzchniowe
powierzchnie
czcionki TTF
polilinie o grubości >0
obszary zamkniete pokryte hatchem typu SOLID
w wersji Artisan 2015 może pojawi się konfigurowalna obsługa przeźroczystości tekstur w oparciu o kanał alfa w plikach PNG, to bedzie super rozwiązanie o szerokich mozliwościach.
Alternatywny zestaw to np. Sketchup + V-RAY, Autocad+Accurender itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaverS
Doświadczony Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1181
Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto 15:28, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
apkonstr napisał: | Mavers niestety nie jestem na komputerze. Mozesz powoedziec jak wyglada procedura?Przykladowo zrobilem sobie model w asd i co dalej ?exportuje go do tego programu? i tam obrabiam? czy moze render tam wrzucam? Ciekaw jestem bardzo. |
Ponieważ kreślę w ZWCAD ARCHITECTURE to będe się odnosił do tego programu.
Artisan po aktywacji wczytuje geometrię DWG i działa samodzielnie, nakładamy materiały, ustalamy typ kamery, soczewkę, światło, no i dowolne tło.
Renderujemy do np. JPG lub PNG i tyle.
Mozna obróbke finalną "podrasować" nawet w GIMP.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaverS dnia Wto 15:28, 09 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|